یکی دیگر از ویژگی های جنیان بنابر ادعای محمد علی طاهری این است:
«زوجیت این موجودات تابع قوانینی می باشد که بر حیوانات حاکم است... بر خلاف انسان که ازدواج او در راستای کمال وی اهمیت و اعتبار دارد، آنها تنها در اثر شهوت (میل جنسی) غریزی جفت گیری می کنند... شهوت در میان اجنه به نحو گزینشی و پردازشی بروز نمی کند. آمیزش این موجودات با انسان نیز امکان پذیر است.»[1]
نکاتی که در این ویژگی لازم به ذکر است:
نکته اول
قوانینی که بر زوجیت حیوانات حاکم است، این است که حیوانات بر اساس غریزه و در فصل خاصی جفت گیری می کنند. زوجیت با همخانواده در حیوانات امر طبیعی است. جفت گیری در حیوانات بر اساس قدرت اتفاق می افتد. در فصل جفت گیری بین نرها جنگ های خونینی به راه می افتد. نگهداری از فرزند در میان بسیاری از حیوانات بر عهده حیوان ماده است و حیوان نر هیچ نقشی در آن ندارد. برای جفت گیری هیچ محدودیتی در حیوانات وجود ندارد.
قوانین زوجیت در اجنه تابع هیچکدام از این قوانین نیست. آنها بر اساس غریزه جفت گیری نمی کنند، آنها نیز مانند انسان عاشق می شوند، علاقه مند می شوند و در ازدواجشان قوانینی دارند.
نکته دوم
ازدواج اجنه نیز در مسیر کمالشان اهمیت و اعتبار دارد. همانگونه که اشاره شد قوانین زوجیت اجنه با حیوانات متفاوت است، در حیوانات بر اساس فصول مشخصی صورت می گیرد و دارای زمان خاصی است، اما در انسان و اجنه چنین نیست. بنابراین به صورت گزینشی، زوجنیت صورت می گیرد و دارای شدت و ضعف است.
نکته سوم
از آن جهت که اجنه دارای دین هستند و برخی مسلمان و برخی غیر مسلمانند، می توان گفت قوانین دین اسلام نیز برای آنها لازم الاجرا است. بنابراین محرم و نامحرم که از قوانین اسلام است درباره اجنه نیز باید وجود داشته باشد. اگر چنین باشد که قریب به یقین چنین است، قوانین زوجیت در آنها مانند انسان ها محدودیت و شرایط دارد.
آخرین ویژگی که طاهری برای اجنه بر می شمار این است که:
«آنچه موجودات غیر ارگانیک(اجنه) از آن تغذیه می کنند، نوعی انرژی است... آنها انرژی خود را از طبیعت تأمین می کنند؛ اما اگر انسانی را تسخیر کرده باشند، می توانند از چاکراها و کانال های انرژی او تغذیه نماید. این نحوه تغذیه برای سلامتی انسان تأثیر منفی دارد؛ زیرا بافت ها و اندام های بدن را دچار کمبود انرژی می کند و پس از مدتی موجب بیماری آن ها خواهد شد.»[2]
برای توضیح این ویژگی نیز نیاز است چند نکته بیان شود.
نکته اول
این که تغذیه اجنه از نوعی انرژی است، یک ادعای بی معنا و مفهومی است. چراکه خود انرژی را برای کسب انرژی مصرف نمی کنند؟ اگر چنین باشد می توان گفت انسان ها نیز از نوعی انرژی تغذیه می کنند. انرژی تغذیه نیست بلکه با تغذیه بدست می آید. در روایت آمده است که جمعى از اجنّه خدمت رسول خدا(ص) رسیدند و تقاضاى کمک کردند. حضرت به آنها فرمود: شما میتوانید از سرگینها و استخوانها استفاده کنید.
البته اینکه اینها را برای استفاده به عنوان طعام دادند یا کارهای دیگر، معلوم نیست، ولی چون در روایت با تعبیر «مَتِّعْنَا فَأَعْطَاهُم» آمده است، و این تعبیر در مورد کارهای ارزشمند و مهم بکار میرود، میتوان گفت برای طعام میباشد. و نگویید این چه کاری است که پیامبر(ص) به آنها اینها را برای طعام اعطا کردند و حال اینکه خیلی بد و زشت و ناهنجار است. چون میگوییم این امور(سرگین و استخوان) نزد ما انسانها بد است(تازه برخی از ما نه همه، چون برخی از انسانها از چیزهایی تغذیه میکنند که بسیار بدتر از سرگین است)، ولی با توجه به طبیعت و ذات اجنه، چه بسا این امور نزد آنها بسیار مطلوب باشد.
در راویت دیگر وارد شده که پیامبر خدا(ص) از اینکه افراد پس از تخلّی، خود را با استخوان یا سرگین پاک کنند، نهی کردند و فرمودند اینها غذای برادران جن شما میباشد.
و نیز روایت شده است که با دست چپ خود آب و غذا نخورید، زیرا شیطان با دست چپ آب و غذا میخورد.
امام صادق(ع) در توصیف اجنه فرمود: اینها مخلوقاتی رقیق هستند که غذای آنها بوسیله بوییدن و نفس کشیدن است.
پس با توجه به این روایات، غذا خوردن اجنه؛ با بوییدن و نفس کشیدن و رایحه مواد را استشمام کردن است، نه جویدن و قورت دادن و خوردن.
نکته دوم
چاکرا و مرکز انرژی در بدن، مفهومی است که به لحاظ علمی ثابت نشده و نمی توان مکان مشخص و دقیقی برای آنها پیدا کرد. اگر بر فرض محال چنین باشد که نیست، اجنه از انسان تغذیه نمی کنند. انرژی موجود مشخصی نیست که در مکانی مشخص جمع شود. بدن انسان به گونه ای آفریده شده است که تمام اجزای آن از قدرت برخوردار است و این نیرو از طریق غذا و آب و دیگر مواد مغذی وارد بدن شده و توسط خون در تمام بدن پخش می شود.
از آن جهت که نوع تغذیه اجنه متفاوت است این قدرت و نیرو مشکل تغذیه ای آنها را حل نمی کند. آقای طاهری بر اساس همان فن عوام فریبی خود تلاش می کند در بدن انسان جایگاهی برای اجنه ایجاد کند و ضعف و ناتوانی جسمی افراد را به ورود اجنه ارتباط دهد و اجنه را عامل بیماری معرفی کند.