مولفه های اسلام ناب محمدی در بیانات مقام معظم رهبری
ما بایستی تلاش کنیم، یعنی در نظام جمهوری اسلامی، کار بزرگ و مهم این است که ما همه - هر کسی در هر نقطهای قرار دارد که توانی در این زمینه دارد - باید تلاشمان این باشد که اسلام ناب را مطرح کنیم، اسلامِ طرفدار مظلوم و ضدّ ظالم را در دنیا مطرح کنیم.
کد خبر: ۱۴۰۱۳
گروه اسلام ناب-فرقه نیوز، مقام معظم رهبری در بیانات خود در دیدار با اعضای مجلس خبرگان در سال 93 به مولفه های اسلام ناب محمدی اشاره کردند که در ادامه می خوانید:
«ما بایستی تلاش کنیم، یعنی در نظام جمهوری
اسلامی، کار بزرگ و مهم این است که ما همه - هر کسی در هر نقطهای قرار
دارد که توانی در این زمینه دارد - باید تلاشمان این باشد که اسلام ناب را
مطرح کنیم، اسلامِ طرفدار مظلوم و ضدّ ظالم را در دنیا مطرح کنیم.
ما بایستی تلاش کنیم، یعنی در نظام جمهوری اسلامی، کار بزرگ و مهم این است که ما همه - هر کسی در هر نقطهای قرار دارد که توانی در این زمینه دارد - باید تلاشمان این باشد که اسلام ناب را مطرح کنیم، اسلامِ طرفدار مظلوم و ضدّ ظالم را در دنیا مطرح کنیم.
همان
جوانی که در اروپا است، یا در آمریکا است، یا در مناطق خیلی دوردست است، از
این خصوصیّت مبتهج میشود، به هیجان میآید که معلوم بشود اسلام عبارت است
از نیرویی، انگیزهای، فکری که علیه ظالمین و ستمگران و به نفع مظلومین
حرکت میکند، برنامه دارد و این را وظیفهی خودش میداند. اسلامِ طرفدار
عقلانیّت، اسلامِ فلسفههای عمیق، اسلامِ تفکّر، اسلامی که در قرآن اینهمه
به عقل و فکر و لبّ(۱۷) و مانند اینها اهمّیّت داده شده را معرّفی کنیم؛
اسلامِ طرفدار عقلانیّت و ضدّ قشریگری، ضدّ تحجّر، ضدّ اسیر اوهام و
تخیّلات خود شدن - که کسانی به نام اسلام این چیزها را دارند - اسلام ناب
را نشان بدهیم، بگوییم اسلام، این است؛ اسلامِ متعهّد در برابر
لاابالیگری. بله، امروز دستگاههای فراوانی جوانها را به بیمبالاتی، به
لاابالیگری، به لاقیدی در امور گوناگون سوق میدهند. خب، اسلامی که انسان
را متعهّد دانسته، او را متعهّد میخواهد و میطلبد؛ اسلامِ حاضر در متن
زندگی، در برابر اسلام سکولار! اسلام سکولار شبیه مسیحیّت سکولار است که
میرود در گوشهی کلیسا، خودش را زندانی میکند و در محیط واقعی زندگی هیچ
حضوری ندارد؛ اسلام سکولار هم همینجور است؛ کسانی هستند امروز دعوت میکنند
به اسلام منزوی؛ اسلامی که هیچ کاری به کار زندگی مردم ندارد؛ مردم را به
یک عبادتی، به یک چیزی گوشهی مسجد یا گوشهی خانهها فرامیخواند. اسلامِ
واردِ در متن زندگی را معرّفی کنیم؛ اسلامِ رحمت به ضعفا؛ اسلامِ جهاد و
مبارزهی با مستکبران. به نظر من این یک وظیفهای است که بهعهدهی همه
است؛ دستگاههای تبلیغاتی ما، دستگاههای علمی ما، حوزههای علمیّهی ما
باید این هدف را دنبال بکنند. اینکه امروز اسلام را آماج حملات خودشان قرار
دادهاند [بهخاطر این است]؛ آن کسانی هم که آماج قرار دادهاند، مشخّص
است چه کسانی هستند و چه دستگاههایی و چه جریانهایی هستند؛ مشخّص است؛
اینها وابستهی به یک مجموعهی قدرتمندِ زر و زور سیاسی و اقتصادیِ غالباً
صهیونیست یهودی، و اگر صهیونیست یهودی هم نیستند صهیونیست غیر یهودی - که
امروز در دنیا صهیونیستهای غیر یهودی داریم - هستند. در مقابل اینها ما از
این فرصت استفاده کنیم و این سؤال را مطرح کنیم در ذهن مردم دنیا و در ذهن
جوانها که فکر کنید، ببینید چرا به اسلام اینهمه حمله میکنند؛ آنوقت
اسلامِ واقعی را در اختیار اینها بگذاریم.
به نظر بنده اگر ما مجموعهی
روحانیّون و اهل علم و کسانی که در مسائل دینی کار میکنند، در همهی مسائل
خودمان این را هدف قرار بدهیم یعنی تحقّق اسلام بکامله و مقابلهی با
دشمنیها با این شکل، موفّقیّتهای زیادی خواهیم داشت»