وی گفت: طریقت و شریعت یکی است ولی آنچه که صوفیان به آن قائل هستند جدایی طریقت و شریعت است و در صوفیه معنای اصلی طریقت اعمال و ذکرهایی است که توسط شیخ فرقه به مرید گفته میشود و غالبا هیچ ربطی هم به دین ندارد و توسط خود اقطاب و بزرگان صوفیه ساخته شده است و ملاک گفته شیخ و بزرگ فرقه است.
وی در ادامه به بیان رد فرقههای صوفیه پرداخت و گفت: غالبا فرقههای صوفیه مردود است زیرا کارهای و اعمال خود ساخته در آنها زیاد مشاهده میشود.
وی ادامه داد: بنده معتقدم باید تابع قرآن و سیره اهل بیت بود و اگر قرار است کسی به مقصد برسد یا باید خودش مجتهد باشد و نظر به اجتهاد خودش عمل کند و یا باید در احکام تقلید کند و در مسائل اخلاقی به منابع معتبر اخلاقی در اسلام رجوع کنند.
این کارشناس ارشد حوزوی در ادامه به تحرکات جدید فرقه سیاسی تابنده و بهائیت اشاره کرد و افزود: صوفیه و بهائیت همیشه با هم بودند و این تحرکات تازگی ندارد، چون هردو برای هدفی مشترک کار می کنند.
وی در ادامه افزود: علت اصلی این پیوند این است که هر دو فرقه در مخالفت اصل اسلام و تشیع با هم وحدت دارند و علت اصلی به وجود آمدن صوفیه و بهائیت هم همین موضوع بوده است تا به نحوی به اسلام ناب ضربه وارد کنند.