به گزارش فرقه نیوز، نورعلی تابنده قطب فعلی فرقه صوفیه گنابادیه در جلسه سخنرانی خود که در دولتسرای تهران برگزار شد گفت: امام حسن(ع) و امام حسین (ع) مدتی با هم قهر بودند و حضرت علی (ع) بین آنها میانجی گری می کند و از امام حسین (ع) می خواهد با برادر خود آشتی کند ولی در کمال ناباوری امام حسین(ع) در خواست پدر خود را رد می کند.
وی در ادامه بیان کرد: زمانی که امام حسین(ع) در خواست پدر را رد می کند حضرت به نزد امام حسن(ع) می رود و از وی درخواست آشتی می کند و امام حسن (ع) با قبول درخواست پدر به نزد برادر خود می رود و با او آشتی می کند.
نورعلی تابنده علت قبول نکردن درخواست آشتی حضرت علی (ع) توسط امام حسین(ع) را، احسان بیان کرد و ادعا کرد امام حسین(ع) بخاطر اینکه ثواب بیشتری نصیب برادرش شود پیش قدم نشد.
این در حالی است که احادیث بسیاری از سوی خود اهل بیت در مذمت قهر کردن وجود دارد.
برای مثال پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
قهر كردن مسلمان با برادرش ، مانند ريختن خون اوست .
و یا در جای دیگر می فرمایند:
اى ابوذر ، از قهر كردن با برادرت بپرهيز ؛ زيرا با وجود قهر بودن عمل پذيرفته نمی شود.
شاید جناب تابنده این حدیث را نشنیده باشند که، تـا زمانى كـه دو مـسلمان با يكديگر قـهر باشند ، ابليس خوشحال است.
پس چطور می شود امامان معصوم ما این احادیث را نادیده بگیرند و خود به آنها عمل نکنند؟
اینجاست که پی به سخن تاریخی امام خمینی (ره) می بریم که فرمودند:
نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند ؛ و ضرر آنها، به اعتبار آن که متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویلهای جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهکهای دیگر، حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است "نهضت آزادی” و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند و با فقه اسلامی آشنا نیستند.
از این جهت، گفتارها و نوشتارهای آنها که منتشر کردهاند مستلزم آن است که دستورات حضرت مولی الموالی امیر المومنین را در نصب ولایت و اجرای تعزیرات حکومتی که گاهی بر خلاف احکام اولیه و ثانویه اسلام است، بر خلاف اسلام دانسته و آن بزرگوار را نعوذ بالله- تخطئه ، بلکه مرتد بدانند. و یا آن که همه این امور را از وحی الهی بدانند که آن هم بر خلاف ضرورت اسلام است.
نتیجه آن که نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بیاطلاع از مقاصد شوم آنان هستند میگردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود، و نباید رسمیت داشته باشند (روح الله الموسوی الخمینی 30 بهمن 1366)