مأمور رستاخیز کیست؟

برخی مسیحیان مدعی هستند قرآن کریم بیان می‌دارد که مأمور روز رستاخیز عیسی مسیح(ع) است!
کد خبر: ۶۴۷۵

 فرقه نیوز، برخی مسیحیان مدعی هستند قرآن کریم بیان می‌دارد که مأمور روز رستاخیز عیسی مسیح(ع) است! استناد آنها به آیه زیر از قرآن کریم است: «وَ إِنَّهُ لَعِلْمٌ لِّلسَّاعَةِ فَلَا تَمْترَُنَّ بهَِا وَ اتَّبِعُونِ  هَاذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِيم‏ [زخرف/۶۱]؛ و او [مسيح‏] سبب آگاهى بر روز قيامت است. هرگز در آن ترديد نكنيد؛ و از من پيروى كنيد كه اين راه مستقيم است‏».

منظور از اینکه قرآن کریم می‌فرماید: «حضرت عیسی علم به قیامت است» چیست؟ آیا همان ادعای مسیحیان است که می‌گویند عیسی صاحب قیامت است؟

آیت الله مکارم شیرازی در علت اطلاق علم به قیامت به حضرت عیسی (علیه‌السلام) توضیح می‌دهند: «يا از اين جهت كه تولد او بدون پدر دليلى است بر قدرت بى پايان خداوند كه مساله زندگى بعد از مرگ در پرتو آن حل مى‌‏شود؛ و يا از اين نظر كه نزول حضرت مسيح (علیه السلام) از آسمان طبق روايات متعدد اسلامى در آخر زمان صورت مى‏‌گيرد و دليل بر نزديك شدن قيام قيامت است. جابر بن عبدالله مى‏‌گويد: از پيامبر شنيدم كه مى‌‏فرمود: حضرت عيسى نازل مى‌‏شود و امير مسلمانان (منظور از اين امير حضرت مهدى (عج) است به طورى كه از احاديث ديگر استفاده مى‏‌شود) مى‏‌گويد: بيا تا با تو نماز بگذاريم، مى‏‌گويد: نه بعضى از شما امام و امير بعض ديگريد و اين احترامى است كه خدا براى اين امت قائل شده (سپس مسيح به مهدى اقتدا مى‏‌كند)». در حديث ديگرى از پيامبر (صلی الله علیه و آله) مى‏‌خوانيم كه فرمود: چگونه خواهيد بود هنگامى كه فرزند مريم در ميان شما نازل شود در حالى كه امام شما از خود شما است». به هر حال اطلاق كلمه «علم» بر حضرت مسيح يك نوع تاكيد و مبالغه است، اشاره به اينكه نزول او حتماً از نشانه‏‌هاى رستاخيز است»[۱].

بنابراین قرآن کریم هرگز نمی‌گوید که صاحب روز قیامت عیسی مسیح است و به طور کلی اسلام، قیامت را مربوط به عالمی دیگر می‌داند برخلاف مسیحیان که در اینکه قیامت در کدام عالم ـ این دنیا و یا سرایی دیگر- است، اختلاف دارند.[۲] / ادیان نت

 

پی‌نوشت:
[۱]. تفسیر نمونه، آیت الله مکارم شیرازی، ج ۲۱، ص ۱۰۰، انتشارات دار الکتب الاسلامیه، ۱۳۷۴.
[۲]. جهت اطلاع از اعتقادات مسیحیان راجع به قیامت ر. ک: مقاله «آخرت شناسی از نگاه يهوديت، مسيحيت و اسلام»، سلمان نوری، فصلنامه سخن صبا، شماره دوم، ۱۳۹۰.

 

گزارش خطا
ارسال نظر