این شیخ سیاسی که این روزها فعالیت خود را در میان فقرای این فرقه تشدید کرده است با سو استفاده از کسالت قطب فرقه در اظهارنظری وقیحانه گفت: محمد ۱۴۰۰ سال قبل مخصوص مردم همان زمان بود!
این صحبت شیخ صوفیه در حالی است که خدواند در آیه ۲۱ سوره احزاب می فرماید: لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن کَانَ یَرْجُوا اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْاَّخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرا
اسوه بودن پیامبراکرم (ص) یک تکلیف ثابت و مستمر است و از عـمومیت خطاب آیه نسبت به همه مسلمانان در هر زمان و مکان چنین برداشت میشود که شخصیت بینظیر پیامبر محدود به مقطع زمانی یا منطقه خاصی نیست و آن وجـود نـازنـیـن بـرای هـمـه کـس و در همه جا و هر زمان الگوی منحصر به فرد است و این عـمـومیت استثناپذیر نیست.
علامه طباطبایی نیز این آیه را چنین تفسیر میکند: معنای آیه این اسـت کـه یـکـی از احـکـام رسـالت رسـول خـدا (ص) و ایمان آوردن شما این است که به او تـاءسـی کـنـید، هم در گفتارش و هم در رفتارش و شما میبینید که او در راه خدا چه مشقتهایی را تحمل میکند! ترکیب ((لقد کان لکم)) علاوه بر تاءکید، بر استقرار و استمرار دلالت دارد و اشاره میکند به اینکه اسوه بودن رسول اکرم (ص) یک تکلیف ثابت و مستمر است. واژه ((رسـول اللّه)) بـه طـور مطلق درباره حضرت محمد (ص) به کار رفته که به طور کنایی بر عمومیت رسالت ایشان نسبت به جهانیان دلالت میکند.
آیه در سختترین مقطع رسالت ـ یعنی پیرامون جهاد (آن هم جنگ احزاب که در شرایط بـسـیـار سـخـت انجام شد) نازل شده و این پیام را دارد که اسوه بودن پیامبر (ص) در همه ابعاد و در اوج قرار دارد و به بخشی از شخصیت او محدود نمیشود.
گفتنی است چندی قبل یوسف مردانی در اظهار نظری عجیب و جنجالی که باعث بروز اختلاف شدید در بین فقرای این فرقه شد پیامبر اکرم(ص) را دلال خطاب کرد.
برای شنیدن فایل صوتی از طریق لینک زیر اقدام کنید