پایگاه خبری تحلیلی فرقه نیوز: جامعه زنان همواره یکی از کانونهای مورد توجه مسیحیت تبشیری به شمار میرود؛ تا جایی که طراحی و برنامهریزی دقیقی از سوی مبلغان مسیحی برای جذب بانوان به مسیحیت صورت میگیرد. ضرورت آشنایی با برنامههای مسیحیت تبشیری در این حوزه و لزوم آشنایی با شگردهای جذب بانوان به ویژه در ایران اسلامی باعث شد تا گفتگویی داشته باشیم با سرکار خانم طالبی دارستانی پژوهشگر و کارشناس حوزه فرق و ادیان تا ابعاد این قضیه مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.
زنان؛ بخش عمدهی جامعهی هدف مسیحیت تبشیری
بخش عمده ی جامعه ی هدف مسیحیت تبشیر را زنان تشکیل میدهند؛
چرایی این مسئله، از چند بعد قابل بررسی است:
۱. زنان با توجّه به بعد قوی احساساتشان، در بحث گرایشات معنوی بیشتر درگیر می شوند، لذا ما شاهد جذب بیشتر به بانوان به معنویت های دروغین هستیم.
۲. زنان آسیب دیده، همچون بانوان مطلّقه و دختران فراری و دارای اعتیاد و فقر فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بیشترین جمعیت هدف مسیحیت تبشیر هستند؛ مسیحیت تبشیری با علم به اینکه این افراد به دنبال ملجایی برای حمایت عاطفی هستند، از میان آنها یارگیری می کنند.
۳. برخی افراد از جمله برخی بانوان از سطح تحلیل بسیار پایینی برخوردار هستند، مسیحیت تبشیر با سوء استفاده از این ضعف ، سوار بر جهل این افراد شده و به تبلیغ میان آن ها می پردازد؛ ضعف و عدم بهره وری کافی از قدرت تحلیل پیامد جذب را به دنبال خواهد داشت.
۴. مسیحیت تبشیری همصدا با جریان برانداز ، با سوء استفاده از مباحث جنسیتی، مقوله زنان را در پیشبرد اهداف براندازانه سر منشآ فعّالیت های خویش قرار داده است.
فضای مجازی بستر تبلیغاتی مسیحیت تبشیری
امروزه، شیوه های تبلیغی مسیحیت تبشیری، با توجّه به گسترش فضای مجازی، با گذشته تفاوت محسوسی داشته است؛
در گذشته شیوه ی تبلیغ بیشتر از طریق کلیساهای خانگی، آرایشگاهها، مجالس پارتی، محفل های دانشجویی و..بود؛ امروزه فضای مجازی بستر تبلیغاتی مناسب در این جهت است؛ در این میان اینستاگرام سهم به سزایی در جذب اقشار مختلف به مسیحیت داشته است؛
همچنین شرکت در دوره های مجازی راه را برای اربابان تبشیر بسیار هموار کرده است.
البته در کلان شهرهایی همچون شیراز، کرج، تهران و برخی شهرهای شمالی، همچنان کلیساهای خانگی یارگیری می کنند که در این میان جذب جامعه زنان نیز مشهود است.
همسویی با جریان برانداز
از همان ابتدای اغتشاشات، از حامیان اصلیِ زن زندگی آزادی، جریان مسیحیت تبشیری بود.
آنان در رسانه هایشان، زنان شرکت کننده در اغتشاشات را الگوی واقعی تعریف می کردند؛ هدف از اینکار تحریک عناصر زن فتنه در داخل همسو با جریان برانداز بود.
ادّعای پوشالی مسیحیت تبشیری
با نیم نگاهی به آموزه های کتاب مقدّس درمی یابیم مسئله ی آزادی زنان در کتاب مقدّس جایگاهی ندارد.
به عنوان نمونه، در بخش اول قرنتیان عبارت نهم ذکر شده: مرد برای زن آفریده نشده ، بلکه زن برای مرد! خلقت زن در کتاب سفر پیدایش اینگونه تحقیرآمیز بیان شده:
پس خداوند آدم را به خوابسنگینی فرو برد و یکی از دندههایش را گرفت و گوشت در جایش پر کرد و خدا از آن دنده زنی را ساخت و نزد آدم آورد.
بررسی صحیح مفاهیم مسیحی ، نمایانگر تناقضات موجود میان مدّعیان مسیحیت و حقیقت است؛
شخصیت فانی زن در کتاب مقدس مسیحیت اینگونه است:
اگر مردی با زنی ازدواج کند که آن زن قبلاً تجربه طلاق داشته باشد، درواقع با آن زن زنا کرده!(انجیل متّی فصل 5). بر این اساس زنان مطلقه در مسیحیت صهیونیستی بهقدری به تنزّل شخصیت دچار میشوند که گویا هیچکس حق ازدواج با زنان مطلقه ندارد.
بر طبق آموزههای مسیحی زنان از آزادی کسب علم و دانش محروم هستند؛ در کتاب تیموتائوس آمده زن را اجازه نمیدهم که تعلیم دهد بلکه باید در سکوت بماند.
شعار دروغین زن زندگی آزادی ، ادّعایی پوشالی است که مسیحیت تبشیری نیز از این شعار دروغین در جهت منویّات شوم خود بهره جسته.
تبشیری ها که مدّعی حمایت از حقوق زن هستند، بد نیست به آموزه های کتاب مقدّسشان و به تاریخ و نظر بزرگانشان بیاندازند..
کسب رضایت قدرتهای استعمارگر جهانی
اقدامات عناصر شاخص جریان مسیحیت تبشیری در راستای شعار زن زندگی آزادی، به تبع اقدامات سیاسی معاندین و براندازن ، ماهیت و ظاهر خود را تغییر داده و هدف این جریان، رضایت قدرتهای استعمارگر جهانی چون آمریکا و اسرائیل است.
ما شاهد بخش جدیدی از تحریفات توسّط عناصر آموزش دیده مسیحیت فارسی زبان هستیم.
این گروه، با برجسته سازی بخش های خاصّی از کتاب مقدّس و عدم اشاره به بخش های دیگر و همچنین ارائه تفسیرهای جعلی مخاطبان را به گمراهی کشانده و یارگیری می کنند.
مسیحیت تبشیری، بدون توجّه به اصول مسیحیت، مسائل و اتّفاقات را بنا به منفعتشان تفسیر می کنند.
پس از فتنه و شعار "زن-زندگی-آزادی" از سوی براندازان، عناصر جریان مذکور دست به کار شدند تا از این موج روانی عقب نمانند. بر همین اساس ایجاد مبنای الهیاتی و مسیحی برای این مفهوم جعلی را شروع کردند که حتّی موجب اعتراض برخی از اعضای این جریان نیز شد.
پنهان کردن زوایای خشونت امیز در مسیحیت و ارائه آن به عنوان دین مهر و دوستی برای مخاطبین بی اطّلاع از تاکتیک های مهمّ مسیحیت تبشیری است.
آن ها تمرکز خود را بر هجمه و توهین به اسلام و با القاء شبهات گوناگون تلاش می کنند خود را منزّه از خطا و نادرستی نشان دهند.
در حالی که بررسی صحیح مفاهیم مسیحی، تناقضات موجود میان مدّعیان مسیحیت و حقیقت مسیحیت را به خوبی نمایش می دهد.
در همین ارتباط برخی عناصر فعّال مسیحیت تبشیری ، همچون ساسان توسّلی، سعی در نمایش پوششی الهیاتی برای آزادی زنان در مسیحیت بوده اند.
وی قائل در تلاش بود که مفهوم زن زندگی آزادی را وارد کلیسا کرده و از این طریق به جذب جامعه ی بانوان ناآگاه زن بپردازد.
جالب است که سردمداران معتدل هم پایه ی مسیحی وی، با رویکرد وی مخالفت کرده و وی را عامل نابودی بخش فارسی زبان مسیحیت صهیونیستی و تبشیری به خاطر طرح مسائلی اینچنینی دانسته و ادّعای وی در این ارتباط را اشتباه می دانند.
اربابان جریان مسیحیت تبشیری در ایران بر خلاف مسیحیت رسمی کشور، امریکا و رژیم صهیونیستی است؛ حکومت های قبل از انقلاب، حکومت قاجار و پهلوی، امکان فعّالیت گسترده برای میسیونرها را مهیّا کرده بود و میسیونرها با ملّیت های مختلف، امریکایی، فرانسوی، المانی ، انگلیسی و...به اماکن و شهرها و روستاهای مختلف رفته در کنار امور تبلیغاتی اقدامات سیاسی به نفع استعمار انجام می دادند.
از برکات انقلاب اسلامی برچیده شدن فعّالیت آزادانه میسیونرها است که فایده آن در مقایسه با قبل از انقلاب و مطالعه ی تاریخ پهلوی و قاجار ملموس می شود.
ورزش مهم ترین ابزار تبلیغاتی مسیحیت تبشیری
از مهم ترین ابزارهای تبلیغاتی مسیحیت تبشیری استفاده از عنصر ورزش است.
جریان های تبشیری با ایجاد مراکزی ورزشی و فعّالیت هدفمند در آن ، میان جوانان و زنان نفوذ کرده و با ارائه الگوهای تبشیری در قالب ورزش، سعی در جذب افراد دارند.
جریان تبشیر از شیوه های غیر مستقیم جهت ترویج عقاید فرقه ای استفاده می کند، که ورزش از مهم ترین این روش هاست.
سوء استفاده مسیحیت تبشیری به پدیده ورزش برای نیل به هدف، بیانگر هدفگرایی این جریان است و در این رویکرد اصولا ورزش جایگاهی ندارد و تنها ابزاری است جهت رسیدن به مطامع عناصر تبشیر.
گفتگو با برخی جذب شدگان بیانگر این است که خیلی از خانم ها از بستر همین ورزشگاهها و بعضا آرایشگاهها و مهمانی ها به مسیحیت گرویده اند، لذا علاوه بر آگاهی بخشی، نظارت دقیق بر این اماکن از ضروری ترین امور مواجهه صحیح با شیوه های تبلیغاتی جریان تبشیر در داخل کشور است.