پایگاه خبری تحلیلی فرقه نیوز: فعالیت مجدد غفار عباسی در شهرهایی چون مشهد و اصفهان، پس از مدتی سکوت، زنگ خطری برای جامعه است. چهرهای که همواره با ادعاهای عجیب و رفتارهای مناقشهبرانگیز، مورد انتقاد دلسوزان قرار داشته است. برای درک بهتر این خطر، باید نگاهی دقیقتر به کارنامه و ادعاهای او انداخت.
ادعای شاگردی بزرگان؛ دروغی برای کسب اعتبار:
عباسی مدعی است که شاگرد علمای بزرگی مانند آیتالله بهجت و آیتالله سعادتپرور بوده است. این در حالی است که دفتر آیتالله بهجت، هرگونه شاگردی اخلاقی و عرفانی او را تکذیب کرده است. همچنین، هیچیک از شاگردان برجسته آیتالله سعادتپرور، عباسی را تأیید نکردهاند و حتی برخی از آنها اظهار کردهاند که اصلاً او را نمیشناسند. این دروغپردازیها، تنها تلاشی است برای کسب اعتبار و نفوذ در میان مردم ناآگاه.
بار اولی ها و نوبت ماشین؛ فرقهسازی به سبک مدرن:
در میان مریدان عباسی، اصطلاحاتی مانند بار اولی و نوبت ماشین رایج است. بار اولی به کسانی گفته میشود که تازه به جمع مریدان او پیوستهاند و حق ندارند او را در آغوش بگیرند. نوبت ماشین هم به رقابت شدید مریدان برای رساندن عباسی به منزل بعد از جلسات اشاره دارد. این اصطلاحات و رفتارها، نشاندهنده نوعی فرقهسازی مدرن است که در آن، مریدان به شکل افراطی به مراد خود وابسته میشوند.
تناقضات دینی؛ از سلمان فارسی تا مقامات ائمه:
عباسی در سخنان خود، تناقضات دینی آشکاری دارد. او میگوید که میتوان به تمام مقامات پیامبر (ص) به جز نبوت رسید و حتی ادعا میکند که ما میتوانیم زهرا (س) شویم و علی (ع) شویم. این سخنان، با مبانی اعتقادی شیعه در تضاد است. او حتی در مورد سلمان فارسی، صحابی بزرگ پیامبر (ص)، اظهارات توهینآمیزی دارد و میگوید که چون سلمان نتوانست حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) را درک کند، پس شیعه نیست! این در حالی است که پیامبر (ص) فرمود: سلمان منا اهل البیت(سلمان از ما اهل بیت است).
سکوت در برابر مسائل مهم؛ همدستی با انحراف:
عباسی در حالی که خود را دغدغهمند مسائل دینی و اجتماعی نشان میدهد، در بسیاری از مواقع، سکوتی معنادار در پیش میگیرد. او از اظهارنظر صریح درباره مسائل مهم و چالشهای اساسی جامعه خودداری میکند و با این کار، به نوعی با انحرافات و کجرویها همدستی میکند.
بازگشت دوباره!
بازگشت دوباره عباسی به صحنه، هشداری جدی برای همه ماست. رسانهها، نخبگان فرهنگی و نهادهای مسئول، وظیفه دارند تا با روشنگری و آگاهیبخشی، مردم را از خطرات فعالیتهای او آگاه کنند. باید به مردم نشان دهیم که پشت این نقاب به ظاهر دینی، چه فریبها و سوداگریهایی پنهان شده است.