غفار عباسی؛ از خرافات تا انحراف، یک بازگشت پر ابهام

غفار عباسی؛ از خرافات تا انحراف، یک بازگشت پر ابهام
پس از مدتی سکوت، غفار عباسی با ادعاهای عجیب و رفتارهای مناقشه‌برانگیز، بار دیگر در شهرهایی چون مشهد و اصفهان دیده شده است؛ فردی که با تکیه بر دروغ‌پردازی و فرقه‌سازی، نگرانی‌های جدی را برای جامعه دینی و فرهنگی رقم زده است. این گزارش، نگاهی موشکافانه به ادعاها، تناقض‌ها و خطرات فعالیت‌های او دارد.
کد خبر: ۱۸۴۴۲
حجت الاسلام مهدی قیاسی کارگرمقدم
نویسنده:
حجت الاسلام مهدی قیاسی کارگرمقدم

پایگاه خبری تحلیلی فرقه نیوز: فعالیت مجدد غفار عباسی در شهرهایی چون مشهد و اصفهان، پس از مدتی سکوت، زنگ خطری برای جامعه است. چهره‌ای که همواره با ادعاهای عجیب و رفتارهای مناقشه‌برانگیز، مورد انتقاد دلسوزان قرار داشته است. برای درک بهتر این خطر، باید نگاهی دقیق‌تر به کارنامه و ادعاهای او انداخت.

ادعای شاگردی بزرگان؛ دروغی برای کسب اعتبار:

عباسی مدعی است که شاگرد علمای بزرگی مانند آیت‌الله بهجت و آیت‌الله سعادت‌پرور بوده است. این در حالی است که دفتر آیت‌الله بهجت، هرگونه شاگردی اخلاقی و عرفانی او را تکذیب کرده است. همچنین، هیچ‌یک از شاگردان برجسته آیت‌الله سعادت‌پرور، عباسی را تأیید نکرده‌اند و حتی برخی از آن‌ها اظهار کرده‌اند که اصلاً او را نمی‌شناسند. این دروغ‌پردازی‌ها، تنها تلاشی است برای کسب اعتبار و نفوذ در میان مردم ناآگاه.

بار اولی ها و نوبت ماشین؛ فرقه‌سازی به سبک مدرن:

در میان مریدان عباسی، اصطلاحاتی مانند بار اولی و نوبت ماشین رایج است. بار اولی به کسانی گفته می‌شود که تازه به جمع مریدان او پیوسته‌اند و حق ندارند او را در آغوش بگیرند. نوبت ماشین هم به رقابت شدید مریدان برای رساندن عباسی به منزل بعد از جلسات اشاره دارد. این اصطلاحات و رفتارها، نشان‌دهنده نوعی فرقه‌سازی مدرن است که در آن، مریدان به شکل افراطی به مراد خود وابسته می‌شوند.

عباس غفاری؛ از خرافات تا انحراف، یک بازگشت پر ابهام

تناقضات دینی؛ از سلمان فارسی تا مقامات ائمه:

عباسی در سخنان خود، تناقضات دینی آشکاری دارد. او می‌گوید که می‌توان به تمام مقامات پیامبر (ص) به جز نبوت رسید و حتی ادعا می‌کند که ما می‌توانیم زهرا (س) شویم و علی (ع) شویم. این سخنان، با مبانی اعتقادی شیعه در تضاد است. او حتی در مورد سلمان فارسی، صحابی بزرگ پیامبر (ص)، اظهارات توهین‌آمیزی دارد و می‌گوید که چون سلمان نتوانست حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) را درک کند، پس شیعه نیست! این در حالی است که پیامبر (ص) فرمود: سلمان منا اهل البیت(سلمان از ما اهل بیت است).

سکوت در برابر مسائل مهم؛ همدستی با انحراف:

عباسی در حالی که خود را دغدغه‌مند مسائل دینی و اجتماعی نشان می‌دهد، در بسیاری از مواقع، سکوتی معنادار در پیش می‌گیرد. او از اظهارنظر صریح درباره مسائل مهم و چالش‌های اساسی جامعه خودداری می‌کند و با این کار، به نوعی با انحرافات و کج‌روی‌ها همدستی می‌کند.

بازگشت دوباره!

بازگشت دوباره عباسی به صحنه، هشداری جدی برای همه ماست. رسانه‌ها، نخبگان فرهنگی و نهادهای مسئول، وظیفه دارند تا با روشنگری و آگاهی‌بخشی، مردم را از خطرات فعالیت‌های او آگاه کنند. باید به مردم نشان دهیم که پشت این نقاب به ظاهر دینی، چه فریب‌ها و سوداگری‌هایی پنهان شده است.

عباس غفاری؛ از خرافات تا انحراف، یک بازگشت پر ابهام

گزارش خطا
ارسال نظر