به گزارش فرقه نیوز؛
تشدید اختلافات درون فرقهای توسط صوفیان عارف نما با اختلاف و درگیری لفظی بین دو تن از بزرگان فرقه صوفیه خاکسار، بر سر چگونگی برگزاری مراسم در خانقاه تهران، به نزاع دستهجمعی کشیده شد.
در روز پنج شنبه مورخ 13 آبان95 جلسه هفتگی فرقه صوفیه خاکسار در خانقاه "مطهریه تهران" با اختلاف و درگیری بین مریدان سکوت علیشاه و امیرالله اکرم یکی از شیوخ فرقه بر سر چگونگی برگزاری جلسه هفتگی و نحوه اداره آن شروع شد و با مداخله مریدان، درگیری شدیدی در خانقاه مطهریه تهران به وجود آمد.
شنیدهها حاکی از آن است که بعد از تاریخ فوق و با توجه به تشدید اختلافات درون فرقهای، جلسات جمعه شبهای خانقاه مطهریه تهران با کاهش چشمگیری از حضور صوفیه مواجه شد، به نحوی که جلسه هفتگی فرقه صوفیه خاکسار در تاریخ 4 آذر 95 به خاطر حضور حداقلی دراویش خاکسار به تعطیلی کشیده شد تا ثابث شود قدرت طلبی و مرید بازی در این این فرقه به ظاهر عرفانی حرف اول و آخر را میزند.
پیر جماران، امام عشق و عرفان، چه زیبا شرح حال این افراد را با قلم الهی خود به روی کاغذ آورد «ای طالب دنیا وای دزد مفاهیم! این کار تو هم این قدر کبر و افتخار ندارد. بیچاره از تنگی حوصله و کوچکی کله، گاهی خودش هم بازی خورده، خود را دارای مقامی دانسته، حب نفس و دنیا به مفاهیم مسروقه و اضافات و اعتبارات، پیوند شده، یک ولیده ناهنجاری پیدا شده و از انضمام اینها یک معجون عجیبی و اخلوطه غریبهای فراهم شده و خود را با این همه عیب، مرشد خلایق و هادی نجات امت و دارای سرّ شریعت دانسته؛ بلکه وقاحت را گاهی از حدّ گذرانده، دارای مقام ولایت کلیه دانسته، این نیز از کمی استعداد و قابلیت و تنگی سینه و ضیق قلب است.» [1]
منبع:
[1] شرح چهل حدیث، حدیث چهارم، باب کبر، ص91، ناشر: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، چاپ و نشر عروج