سنگهای مختلف، گردنبند، دستبند، آویزهای سنگی(مربوط به چاکراها)، مجسمههای بودا و کریشنا(برای اتاق مراقبه!)، تابلوی منقش به تصاویر الهههای هندی و چینی، ظروف سنگی و...، از جمله اقلام و محصولاتی هستند که با تبلیغاتی چون خواص درمانی، انرژیبخشی، کسب ثروت، دفع چشمزخم و مواردی مانند آن، در این کانالها عرضه شده و به فروش میرسد.
از دیگر اقدامات این کانالهای وابسته به جریانهای اشاعهدهنده مدیتیشن و جذب، برگزاری تورهای تفریحی با عنوان «جذب انرژی» میباشد. تصاویر و فیلمهای عرضهشده از تورهای مذکور، خود نمایانگر ماهیت این قبیل برنامههاست که جذب انرژی و مراقبه در کویر و... را بهانهای برای تفریحات مختلط و بیقید و بند قرار دادهاست.
جذاب بودن موضوع مراقبه و عرفان(واره)های شرقی و نمادهای مربوط به آن برای برخی اقشار جامعه بهویژه نسل جوان، لزوم هشیاری در برابر ایندست تحرکات را دوچندان میسازد. شفافسازی و آگاهیبخشی در خصوص معانی نهفته در پس این نمادها و مبانی فکری آنها که در واقع نوعی جاهلیت مدرن را اشاعه میدهند، میتواند نقش مؤثری در این زمینه داشته باشد.
شیادان این نوع جریانات به خوبی افراد جذب کرده و هزینه های زیادی از آنها دریافت می کنند. در چنین مواردی جهل مردم بسیار به آنها کمک می کند و این افراد همواره بر جهل مردم سوارند و موج سواری می کنند. وقتی یک سنگ نمک ساده که در حالت عادی کمتر از ده هزار تومان قیمت دارد، به بهانه های انرژی زایی و جذب نیروهای منفی، به پنجاه برابر قیمت به فروش می رسد، چه باید کرد؟ متأسفانه مطالعه و تحقیق در میان مردم بسیار غریب است و افراد برای صحیح یا غلط بودن این جریانات زحمت یه جستجوی در اینترنت و خواندن یک کتاب را به خود نمی دهند.