خبری تحلیلی فرقه نیوز

کد خبر: ۴۵۰۲
تاریخ انتشار: 26 دی - 1394 13:21

مکتب فکری حجتیه همان حرف مکتب مدرنیته سکولار را میزند

برای 300 سال بعد از فروپاشی امپراتوری عثمانی، امپراتوری روم این ذهنیت به وجود آمده بود که دیگر حکومت دینی متعلق به گذشته است و باید در تاریخ دنبال آن گشت، امروز مدرنیزم، سکولاریزم حاکم شده است و لذا چیزی به عنوان حکومت دینی نمی تواند به وجود بیاید. حتی در داخل جامعه اسلامی هم جا افتاده بود، حتماً شنیده اید که یک مکتبی به نام حجتیه رواج پیدا کرده بود که معتقد بود امکان تشکیل حکومت دینی در دوران غیبت وجود ندارد، باید دنیا آنقدر پر از ظلم و جور شود تا امام زمان (عج) ظهور کنند.
zz

به گزارش فرقه نیوز، منوچهر محمدی رئیس کارگروه علوم‌سیاسی شورای تحول و ارتقای علوم‌انسانی در اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، یوم‌الله  22 بهمن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را خدمت دانشجویان تبریک گفت و بحث خود را درمورد دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی ایران آغاز کرد.

منوچهر محمدی با اشاره به کلامی از مقام معظم رهبری گفت: جا دارد که یک نگاه کلان به این انقلاب اسلامی بیندازیم، نگاه‌های جزئی، نگاه به حوادث میانه به افت و خیزها خیلی گویا نیست. باید نگاه کلان به انقلاب اسلامی در سطح افکار عمومی زنده شود. نگاه خرد به دستاوردهای انقلاب اسلامی همواره چالش بر انگیز است، این سوال مطرح می‌شود که اگر انقلاب اسلامی جاده ساخته است، پیشرفت علمی کرده است، از کجا مشخص است که اگر انقلاب اسلامی هم صورت نمی‌گرفت باز هم رژیم قبلی می‌توانست این کارها را انجام دهد؟ بنابراین ما باید دستاوردهایی را مطرح کنیم که ملهم از انقلاب است، یعنی بتوانیم ثابت کنیم اگر انقلاب نبود این دستاوردها وجود نداشت.

وی با اشاره به فرموده رهبری در مورد دستاورها گفت: ایشان دستاوردها را در 4 سطح متفاوت ملی منطقه و جهانی و تاریخی می دانند. کتاب در این موضوع هم با نام «دستاوردهای انقلاب اسلامی» انتشارات معارف چاپ شده است.

محمدی تصریح کرد: منظور از دستاوردهای ملی در داخل کشور است، ما دو دستاورد بزرگ را می‌توانیم احساء کنیم که در سطح کشور داشتیم، اولین مورد ایجاد یک نظام سیاسی دینی کارآمد در دنیای پست مدرن است، می‌دانید برای 300 سال بعد از فروپاشی امپراتوری عثمانی، امپراتوری روم این ذهنیت به وجود آمده بود که دیگر حکومت دینی متعلق به گذشته است و باید در تاریخ دنبال آن گشت، امروز مدرنیزم، سکولاریزم حاکم شده است و لذا چیزی به عنوان حکومت دینی نمی تواند به وجود بیاید. حتی در داخل جامعه اسلامی هم جا افتاده بود، حتماً شنیده اید که یک مکتبی به نام حجتیه رواج پیدا کرده بود که معتقد بود امکان تشکیل حکومت دینی در دوران غیبت وجود ندارد، باید دنیا آنقدر پر از ظلم و جور شود تا امام زمان (عج) ظهور کنند.

رئیس کارگروه علوم‌سیاسی شورای تحول و ارتقای علوم‌انسانی گفت: امام خمینی این ایده 300 ساله را به چالش کشاند، در همان بحث های ولایت فقیه می‌گفتند آیا شما نماز را تعطیل می کنید تا امام زمان (عج) ظهور کنند؟ تشکیل حکومت اسلامی از نماز هم واجب تر است و انقلاب اسلامی توانست این چنین حکومتی را در دنیای پست مدرن ایجاد کند  و این حکومت هم کارآمد باشد به طوری که امروز توانسته است با ابر قدرت ها برخورد کند و حتی بارها تحقیر کند.

وی با اشاره به دو شعار این حکومت دینی گفت:  این حکومت دینی با برنامه آمد یعنی با دو شعار مطرح شد، یکی شعار «استقلال آزادی، جمهوری اسلامی»، «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی». یکی سیاست داخلی را تعریف می کند و دیگری سیاست خارجی را. امروز که سی و شش سال از آن زمان گذشته است، به نظرم زمان خوبی است که ارزیابی کنیم که آیا در تحقق این برنامه و شعارها انقلاب اسلامی ایران موفق بوده است یا خیر!

محمدی ادامه  داد: اولین چیزی که مطرح شد استقلال بود، آن هم در شرایطی که ایران قبل از انقلاب هم از لحاظ اقتصادی هم از لحاظ نظامی و فرهنگی و سیاسی صد در صد تحت سلطه غرب به خصوص آمریکا و اسرائیل بود، از لحاظ سیاسی حکومت پهلوی را انگلیسی ها در سوم اسفند 1299 آوردند، در شهریور 1320 رضا خان را بردند و باز محمد رضا را آوردند و وقتی اوضاع در کودتای سال 1332متزلزل شد، مجدداً وی را بر گرداندند و با همه امکانات از وی حمایت کردند تا به انقلاب رسید. لیست نمایندگان مجلس از سفارت خانه های انگلیس و آمریکا می آمد.

وی گفت: دکتر مصدق کاندید شده بود رأی نیاورد، هنوز نتیجه را نداده بودند، یک پاکت سربسته روی میز گذاشتند و به اعضای هیئت نظارت گفت این لیست کسانی است که باید انتخاب شوند و از سفارت انگلیس اسامی شان آمده است و وقتی آراء خوانده شد دیدند همان افراد بودند، یعنی مردم هیچ نقشی در انتخاب نداشتند. از لحاظ فرهنگی هم آن جمله معروف تقی زاده که می گفت برای آدم شدن باید سر تا پا غربی شوید و مملکت به آن سمت می رفت، که جشن هنر شیراز که در زمان اواخر حکومت پهلوی بود با چه فضاحتی در شیراز شکل گرفت.

این استاد دانشگاه با اشاره بر وجهه نظامی گفت: از لحاظ نظامی هم هشتاد هزار آمریکایی بر ارتش ما سلطه داشتند و اغلب افراد درجه پایبن بودند، تمام تصمیمات نظامی در واشنگتن گرفته می شد. از نخ سوزن وارد کالای ما می شد. بحمدالله با پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به خروج آمریکایی ها از ایران هشت سال جنگ تحمیلی را توانستیم بدون کمک یک مستشار خارجی اداره کنیم و غلبه کنیم و امروز توانستیم حتی موشک و موجود زنده به فضا بفرستیم از لحاظ سیاسی هم تصمیم گیری در کشور ما قطعاً صورت می گیرد. شما می دانید که واقعا هیچ قدرت خارجی نمی تواند که براین مردم و این کشور دیکته کند که به چه کسی رای بدهید به چه کسی رأی ندهید و فقط مشکل ما هنوز در بخش اقتصادی به علتی که خواص نخبگان ما حواسشان به غرب است امیدواریم با یاس که از ماجرای هسته ای  پیدا می کند اقتصاد مقاومتی را فعال کند.

محمدی گفت: اما آزادی، انقلاب اسلامی آزادی را باز تعریف کرد. در غرب آزادی سیاسی نیست و این آزادی بی بند و باری است. آزادی برای آن ها به این معنی است که هرکار می خواهی انجام بده اما تصمیم سیاسی با صاحبان قدرت است و حزب دموکراسی و جمهوری خواه که رهبرانشان صاحبان ثروت و قدرت اند که تعیین می کنند چه کسی کاندیدا باشد. انقلاب اسلامی این آزادی را به توده ها و تک تک مردم داد، حتی بتوانند خلاف میل رهبرانشان هم رأی دهند.

وی با اشاره به انتخابات دوران انقلاب گفت: در طول 36 سال انقلاب اسلامی ایران، می بینید که حضرت امام خمینی (ره) این آزادی را برای مردم ارزانی داشت و اجازه نداد رهبری نظر خودشان را مردم بفهمند. ایشان فرمود والله من به بنی صدر رای ندادم. جالب این که امام به او گفته بود تو لیاقت رئیس جمهور شدن نداری. هرچند بچه حزب اللهی ها هم به او رأی دادند. البته من به او رأی ندادم. امام فرماندهی کل قوا را هم به او داد. بنی صدر به خودش غره شد و فکر کرد مردم تا آخر با او هستند و شروع به مقابله با امام و انقلاب کرد. تا زمانی که مردم علیه وی شورش نکردند مردم سکوت کردند. ولی زمانی که مردم در خیابان ها ریختند و شعار دادند، امام وارد میدان شد و او را کنار زد و مجلس او را عزل کرد. 

رئیس کارگروه علوم‌سیاسی شورای تحول و ارتقای علوم‌انسانی با اشاره به انتخابات سال 76 گفت: آقای خاتمی دو هفته قبل از آقای ناطق وارد میدان شد. همه قبلش فکر می کردند نظر رهبر به ناطق نوری است. ولی مردم تصمیم گرفتند به خاتمی رأی دهند. وی 8 سال رییس جمهور بود.

محمدی سومین مورد از انتخابات سال 84 را رقابت هاشمی و احمدی نژاد بیان کرد و گفت: هاشمی را همه تاییدش کردند و از او حمایت کردند و از جمله ای که رهبر فرمودند هیچ کس جای هاشمی را نمی گیرد و در این میان کسی از احمدی نژاد حمایت نکرد اما مردم تصمیم گرفتند به احمدی نژاد رأی بدهند و او رأی آورد. این یعنی آزادی. این نشانه آزادی در تصمیم گیری است که در هیچ جای دنیا وجود ندارد. مردم نمی توانند به کسی رأی بدهند که نخبگان او را قبول ندارند. همان طور که پدر و مادرها نمی توانند بگویند که به چه کسی باید رأی بدهی و به چه کسی نه.

وی با ذکر سه ویژگی درمورد ملت ایران افزود: یکی از این ویژگی ها این است که دستشان را به راحتی رو نمی کنند، یعنی به طور مثال زمانی که وضعشان خوب است می گویند که طلبکار دارند. دوم این که دقیقه 90 هستند و شب امتحانی. به طور مثال در زمان انتخابات مشاهده می کنیم که صبح پای صندوق‌های رأی خلوت است و در عوض درست چند دقیقه به پایان زمان رای گیری صف های طولانی شکل می گیرند و در جواب به خبرنگاران می‌گویند که ما تصمیم نداشتیم به پای صندوق های رای برویم و به یکباره تصمیممان عوض شد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: سوم اینکه تحمیل پذیر نیستند و به همین علت است که زمانی که حتی تلفنی هم از او سوالی را بپرسیم و تاکید کنیم که او را نمی شناسیم و تنها نظرش را می خواهیم، هرگز پاسخ نخواهد داد. ملت ما با این ویژگی ها دنیا را سر کار می گذارد. در انتخابات سال 92، حسن روحانی در رتبه چهارم یا پنجم بود که تا آخر روز به یکباره همه رقبا را کنار زد و در صدر جدول قرار گرفت و اکثریت رأی را به دست آورد. خودش هم این را باور نمی کرد. این آزادی است که انقلاب ما به دست آورده است که هیچ جای دنیا این را ندارد.

منوچهر محمدی انقلاب اسلامی ایران را دولت مستقلی دانست و افزود: سیاست این انقلاب نه شرقی و نه غربی بود. اگر چه بعضی دولت ها سعی کردند گرایش هایی به طرف پیدا کنند اما چون چهارچوب سیاست در قانون و رهبر حفاظت موفق شد و به این ترتیب این نظام به وجود آمد و اصولش حفظ و قدرتمندی شد و به پیشرفت های عظیمی علی رغم تحریم ها دست یافت. سوال این است که با چه قدرتی این کار را کرد؟

وی انقلاب را قدرتمند دانست و ضمن برشمردن 12 منبع قدرت جدیدی که وارد صحنه شده است تکیه بر عملیات الهی را یکی از آنها دانست و بیان کرد: روزهای اول می گفتند آمریکا بمب اتمی و قدرت دارد، امام گفت ما هم خدا را داریم و این بالاتر است.

این استاد دانشگاه با اشاره به  وعده‌های خداوند در قرآن گفت:  خداوند راه را نشان داده و از ما خواسته تا نیت هایمان را درست انتخاب کنیم و وعده یاری داده است که دستان را می گیرد. ما روز بعد از جریان طوس متوجه شدیم که شن هایی رد می شدند فرستادگانی از جانب خداوند بودند. آقای هارون براند؛ وزیر دفاع وقت آمریکا، بعد از شکست حادثه طبس با خبرنگاران  گفت و گو داشت و ما 170 سال آب و هوای صحرای لوت بررسی کردیم و تنها شبی که هیچ طوفانی نبود همان شب عملیات بود. با این وجود هلی کوپترهایمان را با فیلترها مجهز کردیم و یکی از خبرنگاران پرسید چه شد که نشد؟ گفت نمی دانم خمینی در بالکن خانه اش ایستاده بود و با هر دستش یک هلی کوپتر می افتاد و امام فرموده بودند آن شن ها به امر خداوند بود.

محمدی وعده سوم خدا را تضمین پیروزی مسلمانان دانست و بیان کرد این منبع قدرتی است که بر همه می تواند غلبه کند.

وی حضور توده های مردم در صحنه را یکی دیگر از منابع قدرت دانست که می تواند انقلاب را به ثمر برساند و همچنین دیگر منابع قدرت را تشریح کرد: سومین منبع قدرت انقلاب، پیروی از ولایت فقیه است، و مورد چهارم نابودی ترس از مرگ که انقلاب اسلامی از مرگ هم استفاده مثبت کرد. مسئله دیگرتبدیل تهدیدها به فرصت است، من به جرأت می گویم اگر تحریم ها نبود ما نمی تواستیم پیشرفت کنیم. منبع دیگر تبدیل عوامل بالقوه به بالفعل، خداوند به این مملکت همه منابع را ارزانی داشته است. از لحاظ هوش و استعداد ایرانی نیز برجسته هستند و طبق گفته پیامبر اگر علم در ثریا هم باشد، ایرانی به آن دسترسی پیدا می کند. من سراسر دنیا را گشته ام و ملتی باهوش تر از ملت ما نیست.

رئیس کارگروه علوم‌سیاسی شورای تحول و ارتقای علوم‌انسانی ادامه داد: منبع دیگر این فرصت و زمان است؛  آمریکایی‌ها به دنبال نقد هستند، اما ملت ما برای زمان‌های طولانی و نسل‌ها می‌جنگد. عنصر بعدی مقاومت و پایداری است که امروز به یک گفتمان و مکتب تبدیل شده است، ما اهل سازش با دشمن نیستیم و اینها منابع قدرتی است که با انقلاب اسلامی کشف کردیم.

وی به بیان دستاورد دوم پرداخت و گفت: دستاورد دوم جامعه ولایی است، همان‌طور که ما یک نظام سیاسی براساس دین درست کردیم، یک جامعه ولایی هم  در رقابت با جامعه مدنی غربی‌ها درست کردیم. جامعه مدنی غربی‌ها سکولار است و جامعه ولایی ما دینی است.

محمدی جامعه ولایی ما را متشکل از سه عنصر  رهبری ولایی، مکتب ولایی و امت ولایت مدار برشمرد که  با یکدیگر پیوند خوردند و پیروز شدند. سه نقش را جامعه ولایی بازی کرده است؛ حراست از نظام دینی و خنثی کردن توطئه های براندازی.

وی ادامه داد: من حساب کردم شانزده توطئه براندازی در زمان امام‌خمینی شده است. سه کودتای نظامی طراحی شد که کودتاهای نوژه و حزب توده و قطب‌زاده و شریعتمداری بود. جنگ قومی را از جمله بلوچ و ترک و کرد و عرب راه انداختند. چهار گروه تروریستی مأمور شدند سران را بزنند که منافقین و فرقان و پیکار و سید مهدی هاشمی بودند. دو فتنه بزرگ در زمان امام رخ داد که فتنه شریعتمداری و قائم‌مقام رهبری بود. دو جنگ تجاوزکارانه طبس و تحمیلی دفاع مقدس رخ داد. به یقین می‌گویم اگر جامعه ولایی شکل نگرفته بود که در هیچ انقلابی شکل نگرفت، اینها برای نابودی یک حکومت کافی است.

رئیس کارگروه علوم‌سیاسی شورای تحول و ارتقای علوم‌انسانی ادامه داد: سومین وظیفه‌ای که به کار برده، تداوم و استمرار انقلاب بود. یک نقش دیگر هم نهفته است. نخبگان و خواص در این جامعه ولایی تا زمانی مشروعیت دارند که درون جامعه ولایی خود را تعریف کنند و اگر خواستند أنا رجل بگویند سقوط‌شان قطعی است.

وی با اشاره به تاریخ گذشته ادامه داد: آیت‌الله شریعتمداری اوایل انقلاب مقلدینش بیش از امام‌خمینی بودند، اما در زمان تشییع جنازه‌اش مجبور شدند در خانه خودش دفنش کنند. بنی‌صدر نیز در زمانی که منحرف شد، مجبور شد فرار کند.

محمدی افزود: آقای هاشمی‌رفسنجانی در زمان گذشته وقتی به نمازجمعه می‌رفت، مردم برایش شعار می‌دادند که «هاشمی خدا نگهدار تو، بمیرد دشمن خودخواه تو». در نمازها برای آقای منتظری دعا می‌کردیم روزی که عزل شد مردم دیگر فراموش کردند. همچنین احمدی‌نژاد که در زمان انتخابات بیست و پنج میلیون آراء داشت، اما روزی که خانه‌نشین شد مردم سراغی از او نگرفتند. این نشانه عظمت و آگاهی جامعه ولایی است.

این استاد دانشگاه گفت: انقلاب اسلامی منطقه را باز تعریف کرد. منطقه ما به نام خاورمیانه بود. خاورمیانه یک کلمه استعماری است، یعنی اروپا مرکز دنیاست و نسبت مرکزیت دنیا خاورمیانه میانه و خاور دور حاشیه است، در حالی که در دوران قرون وسطی، جهان اسلام  مطرح بود.

محمدی ادامه داد: انقلاب اسلامی جهان اسلام را مجددا به صحنه آورد. جهان اسلام که یک و نیم میلیارد مسلمان دارد و از مالزی در شرق و موریتانی در غرب تا بخشی از اروپا و بخشی از آفریقا را در بر می‌گیرد و زمانی که مناطق دنیا را تقسیم‌بندی کردیم پنج منطقه جهان اسلام، غرب، شرق، آفریقای سیاه و آمریکای لاتین در جهان اسلام هم جهان تشیع را برجسته کرد. با توجه به اینکه انقلاب اسلامی از یک کشور شیعی سر برداشته و برای هر کدام دستاوردهای خاصی داشته است.

وی 4 دستاورد را برای تشیع برشمرد و ادامه داد: مورد اول خروج از حاشیه و ورود به مرکز بود. شیعیان نقش حاشیه‌ای داشتند، چون اقلیت بودند و با تکیه به تقیه وارد سیاست نمی‌شدند. بعد از انقلاب اسلامی شیعیان به صحنه اصلی ورود یافتند. در مراکز اسلام‌شناسی در گذشته اصلاً حوزه مطالعات شیعه نبود، اما بعد از انقلاب شیعه‌شناشی محوریت پیدا کرد. دوم گرایش بیشتر به شیعه.

رئیس کارگروه علوم‌سیاسی شورای تحول و ارتقای علوم‌انسانی خاطرنشان کرد: در نیجریه یک طلبه به نام زاکزاکی 13 میلیون نفر را وارد مکتب تشیع کرد. آمریکای لاتین با شیعه و با اسلام آشنا شد. آقای رحیمیان می‌گوید بعد از جنگ سی و سه روزه 50 میلیون نفر شیعه شدند. این دستاوردی برای جهان تشیع بود. این گفتمان امروز در دنیا مطرح است.

محمدی خاطرنشان کرد: چهارم اینکه از حالت محافظه‌کاری شیعیان را خارج کرد و انقلابی کرد. نمونه‌اش لبنان است. من قبل از انقلاب لبنان رفتم شیعیان محروم‌ترین و مستضعف‌ترین گروه لبنانی‌ها بودند. امام موسی صدر که رفت، لبنان حرکت وجودی آورد که اَلمَحرومین بود و همین محرومین بعد از پیروزی انقلاب با قدرت انقلاب پنج قدرت بزرگ جهانی را از لبنان پا به فرار گذاشت.

وی در خصوص تفاوت انقلاب ما و سایر انقلاب‌ها، گفت: در قاهره سه میلیلون نفر در قبرستان زندگی می‌کنند. در درون یک آلونک، اما در شعارهای‌شان از مسکن نگفتند و تنها این فریاد را سر دادند که الشعب یرید اسقاط النظام. ما الگو نداشتیم، اما آنها داشتند. ما رهبری داشتیم که فرسنگ‌ها جلوتر بود، اما اینان رهبران‌شان فرسنگ‌ها عقب‌تر از مردم بود و این چنین منطقه در سطح وسیع متحول شد.

این استاد علوم سیاسی گفت: انقلاب اسلامی نظام سلطه جهانی را به چالش کشاند و تغییر داد. این نظام سلطه از 300 سال پیش به وجود آمده بود که غرب حق حاکمیت در دنیا با بردگی و استثمار دارد. بعد از جنگ جهانی دوم دو ابر قدرت وجود داشت به نام آمریکا و شوروی. هیچ حادثه‌ای در دنیا نیست که این دو در آن نقشی نداشته باشد و تقسیم‌بندی بعد از جنگ جهانی دوم تابع این قانون است یعنی ویتنام‌شمالی و جنوبی و... حتی حوادث قبل از انقلاب در ایران تابع قانون است. آمریکا از جبهه ملی و انگلیس از دربار و روس‌ها از حزب توده بود.

محمدی افزود: انقلاب اسلامی و نهضت امام اولین و آخرین ضربه را بر پیکر نظام سلطه جهانی زد. این انقلاب با نظام سلطه شرق و کاپیتالیسم غرب مخالف بود. هر دو بر علیه پدیده نوظهور جدید متحد شدند. هم شوروی و هم فرانسوی و... به کمک صدام پرداختند، اما با این وجود نهایتاً شکست خوردند که به شکست کل نظام سلطه ختم شد. فروپاشی شوروی برای آمریکایی‌ها یک جشن کوتاه‌مدت ایجاد کرد با این تصور که تمام دنیا در سیطره آنهاست، اما انقلاب اسلامی در مقابل آن ایستاد و او را به زانو در آورد. فوکویاما هم پایان تاریخ پیروزی لیبرالیست را جشن گرفت. برخورد با سلطه است که به شکل‌گیری دو اردوگاه سلطه‌گران و توده ملت‌ها ختم شد. امروز شرایط به این سمت است که می‌بینید.

رئیس کارگروه علوم‌سیاسی شورای تحول و ارتقای علوم‌انسانی در خصوص سلطه‌ستیزی، گفت: در اردوگاه سلطه‌گران ملاحظه کردید آمریکا در رأس و بعد دولت‌های اروپایی و دولت پیشرفته وابسته به غرب و جهان سوم بعد عربستان و قطر و...در نظام سلطه‌ستیزان توده‌ها قرار دارند.

وی در ادامه گفت: رهبری نظام سلطه‌ستیزان با ماست. انقلاب اسلامی و ایران اسلامی الگو شده و رهبری مستضعفین جهان است. جهان تشیع است و بعد جهان اسلام. بعد از آن جهان سوم و جهان در حال توسعه و سپس جهان پیشرفته ملت‌ها. این الگو را هشت سال پیش ارائه دادم. امروز ملاحظه می‌کنید این الگوبرداری به آمریکا هم رسید. برنامه ما غیرمسلحانه است، در حالی که نصف مردم آمریکا مسلح‌اند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: جنگ میان این اردوگاه جنگ میان همه و هیچ است. بُرد بُرد ندارد چون یک گروه می‌خواهند سلطه را بردارند و یک گروه می‌خواهند آن را حفظ کنند. چطور می‌توانند با هم آشتی کنند؟ ما یک اردوگاه داریم که ملت آمریکا هم در آن است و آمریکا رهبری سلطه‌گرانی دارد که همه در آن جمع شده‌اند. این جنگ افقی نیست، بلکه عمودی است بین قاعده هرم و راس هرم، یعنی توده‌ها علیه راس هرم قدم بر می‌دارند و سران ناکارآمدند. پیروزی نهایی با اردوگاه سلطه‌ستیزان است.

محمدی با تحلیل در سطح تاریخی، گفت: شما از حضرت آقا شنیدید که در پیچ تاریخی هستیم و آینده متعلق به مسلمانان است، اما کسی جایگاه پیچ تاریخی را مشخص نکرده است. در این حرکت سینوسی مشاهده می‌کنید این پیچ کجاست. دوران تاریخی مدون به سه دوره قدیم و وسطا و معاصر تقسیم می‌شود، اما گفتند چه شده که این سه دوره از هم جدا شدند.

رئیس کارگروه علوم‌سیاسی شورای تحول و ارتقای علوم‌انسانی تاکید کرد: در قدیم علم و دانش در غرب بوده و یونان باستان. اندیشمندانی مثل فیثاغورث و ارسطو و... در شرق خبری نبود. نه دانشمندانی در شرق بود و نه کتابی. تنها یک کتاب بود و آن هم اوستا. تنها حادثه‌ای که رخ داد بعثت پیامبر بود. با بعثت پیامبر دو امپراطوری نابود شدند. علم و دانش هم از غرب به شرق منتقل شد و غرب به جهالت و تاریکی رفت. هیچ خبری در غرب جز خرافات نبود. در دانشگاه دینی مسیحی تا 200 سال بحث می‌کردند که فرشته نر یا ماده است و به تفتیش عقاید می‌پرداختند.

این استاد دانشگاه در خصوص شکوفایی علم در جهان اسلام، افزود: بسیاری از رشته علمی را مسمانان خلق کردند مثل شیمی و جبر و اعداد را که غربی‌ها از ما گرفتند. ما عدد را به آنها دادیم. خودشان می‌گویند عدد انگلیسی شباهت به اعداد ما دارد. دربار غربی پزشکان‌شان از ما بود. در این هزار سال جنگ میان ما و غرب متوقف نشد. دویست سال جنگ سخت کردند و شکست خوردند و هشتصد سال جنگ نرم. در این دوران دو امپراطوری در جامعه حاکم بود. یکی عثمانی و دیگری رادیکال.

این استاد علوم‌سیاسی اظهار داشت: پیچ اول، پیچ ظهور بعثت است. اتفاقی که افتاد و این دوره تمام شد رنسانس بود. اینکه مارتین لوتر علیه کلیسا قیام کرد و به مدت سی سال جنگ کردند و دین را مادی کردند و کلیسا را محدود به یکشنبه‌ها کردند. علم را تنها به تجربی محدود کردند و جامعه اسلامی به خاک فرو رفت و قرون وسطی به اتمام رسید و دوران جدید قرون معاصر به وجود آمد و غربی‌ها با تکیه بر سکولاریسم و علم تجربی سی  صد سال بر دنیا سیطره کردند. در این دوره در جهان اسلام خبری نبودو هر چه بود از غرب بود. دو امپراطوری شوروی و آمریکا بود.

وی افزود: چیزی نیست جز انقلاب اسلامی که با پیروزی فصل جدیدی مطرح شد که در آن عروج اسلام و جهان مسلمانان و نزول غرب است و ظهور امام زمان. بعد از رحلت پیامبر نظام دیگر اسلامی نبود، اما همچنان جهان اسلام با تکیه بر مردم پیش رفت. در این پیچ سوم بعد از پیروزی انقلاب حضرت امام پا جای پای امام گذاشت و در طول این 30 سال پیشرفت علمی را مشاهده کردیم. ما چالش خواهیم داشت. غربی‌ها هم جنگ سرد داشتند و همچنین غرب. در این میان از اجنه کمک می‌گرفتند. این پرچم یقیناً به امام زمان خواهد رسید.

محمدی دیدگاه خود را در رابطه با شعار انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در اردوی جهاد اکبر این چنین بیان کرد: شعار بسیار خوبی است. امید ما را به آِینده افزایش می‌دهد. شما آینده را اداره می‌کنید. هر چه آماده‌تر و آگاه‌تر باشید بیشتر موفق می‌شوید. به شما تبریک می‌گویم. / تسنیم

 

ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظرات بینندگان
آخرین اخبار