۱۳:۲۱
۱۳۹۴/۱۰/۲۶

آیت الله گرامی: عرفان و تصوف ربطی به هم ندارد

آیت الله گرامی: عرفان و تصوف ربطی به هم ندارد / ما به هیچ وجه تصوف را قبول نداریم / شریعت و طریقت از هم جدا نیست.
کد خبر: ۳۹۲۷
آیت الله گرامی، در گفتگو با خبرنگار فرقه نیوز با بیان این که عرفان و تصوف ربطی به هم ندارد گفت: عرفان و تصوف ربطی به هم ندارد، تصوف یک حزب است و مرام نامه خاصی دارد در تصوف معتقد به امربه معروف و نهی از منکر نیستند و در مسائل مختلف به مرشد خود رجوع می‌کنند نه مرجع تقلید و از این قبیل نظرات در تصوف زیاد است.
 
این مرجع تقلید ادامه داد: عرفان یعنی معرفت نسبت به خدا و خودش یک علم مستقلی است و کسی که قبلا یک قدری فلسفه را خوب خوانده است می‌تواند از این علم استفاده کند و خلاصه عرفان یک علم است و تصوف یک حزب است.
 
این استاد حوزه علمیه افزود: ما به هیچ وجه تصوف را قبول نداریم و مردود است.
 
وی در ادامه با اشاره به موضوع شریعت و طریقت گفت: طریقت از شریعت جدا نیست. شریعت مقدمه کمال است که اسم آن را طریقت می‌گذارند. انسان از طریق شریعت به کمال می‌رسد و بدون شریعت به کمال نمی‌رسد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظر
نظرات شما
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
اونوقت ایشون الآن آیت الله هستن؟؟یعنی بادیدن ایشون باید یاد خدا بیفتیم؟؟؟چون از آیات الهی هستن دیگه!!!اونوقت کی این مقام و رتبه رو به ایشون داده؟؟حتما خداوند عز وجل
استغفرالله وربی واتوب و علیه
خدا خودش هدایتتون کنه انشاالله
مهمان
سلام/ تعجب می کنم از این گروه که ادعای عرفان هم دارند که اینقدر بی ادب هستند!؟ ایشان اصلا یک فرد معمولی باشند حرف رو بشنو و اشکال داری بگو. حتما جناب قطب شما آیت الله هستند دیگه؟ اونم با این همه سوتی و غلط...
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
قطب ما که فرمودند شریعت وطریقت جدای از هم نیستند...شریعت پوسته یا ظاهر دین است وطریقت باطن دین..بنابراین بدون رعایت آداب شریعت نمیتوان به مغز ان که طریقت است رسید..
حالا خود دانید دوست دارید در پوسته بمانید واز مغز ان خبری نگیرید.اگر ظاهر خود را اراسته به لباس شریعت نکنید نمیتوانید به باطن دین راه یابید.
ولی لطفا فقط در همان لباس ظاهر نمانید وحرکتی رو به جلو و در صراط مستقیم داشته باشید تا دلتان به نور حق منور شود و چشم حقیقت بین یابید انشااالله تعالی
مهمان
به عمل کار برآید به سخندانی نیست / گفتن که کفایت نمی کند. بزرگان عرفان در طول تاریخ قدم اول سلوک رو تقید به شریعت دانسته اند. آن هم تقید به تمام واجبات و محرمات. اگه شریعت مهمه و مقید به شریعت هستند بفرمایند چرا بر خلاف نظر شیعه و سنی سبیل ها از بناگوش در رفته؟ چرا اکثر دور و بری ها و مریدا و حتی افراد موثر این جناب قطب ریش تراشیدند که فسق ظاهره؟ چرا نماز و احکام واجب نماز رو بلد نیستند؟ و... این چه جور قبول داشتن شریعته؟؟؟ نه خدایی و وجدانی کدوم عاقل می تونه باور کنه این ادعا رو!؟